Foto-workshop 8 Mars 2020

Foto-workshop 8 Mars 2020

Nu är det dags för årets första foto-workshop! Vi börjar ute vid Ängsö slott utanför Västerås, det är ett naturreservat som är mycket naturskönt med massor av vackra stigar att promenera runt på med din kamera i högsta hugg!

fotoworkshop

Foto-workshop/fotopromenad

Om du inte har vart med på en av mina fantastiskt roliga fotopromenader (fotoutbildningar) tidigare så skall jag berätta lite hur det går till.

Alla är varmt välkomna, en del har deltagit med sin mobilkamera och är fanatiska med att lära sig hur de tar bättre bilder med sin mobiltelefon andra en compact digital kamera samt flera har med sig sin DSLR digitala kamera med en eller flera olika objektiv med sig så de kan byta objektiv under fotograferandet. Det vi alla har gemensamt är vår passion för foto!

rekomendationer-fotokurs

Ta med dig egen fotoutrustning.

Du har med dig bekväma skor för vi kommer inte att stå stilla utan vi rör på oss, ha kläder efter väder, vi är utomhus hela tiden. (som någon vuxen sa när man var liten, det finns inget dåligt väder bara dåliga kläder ;))

 

Vi promenerar tillsammans.

Vi pratar och diskuterar foto medan vi rör oss genom ett förutbestämt område, vi fotograferar tillsammans, man fotograferar när man själv känner för det. 

Vill du träna eller lära dig något specifikt så nämn det så fixar vi det på plats om det finns möjlighet till det. (bara det inte kräver studio blixtrar så kan vi fixa det mesta, men just studio blixtrar brukar jag inte ha med mig, men kan så klart göra en specifik foto-workshop specificerat för det)

Ju fler frågor du ställer desto mer kan jag dela med mig utav min fotokunskap. Just för att ni alla deltagarna kan vara på lite olika nivåer så är det lättare att hjälpa er när ni ställer frågor. 

Jag brukar alltid börja med att ställa lite frågor till er för att jag skall få en förståelse för den kunskap du har.

Är det många nybörjare tex. så går jag igenom grunderna och de foto regler som finns som är bra att veta. Jag ser även till så att alla vet hur de väljer fokus punkt med sina kameror innan vi börjar vår vandring.

Första fotopromenaden för 2020 sker utanför Västerås vid Ängsö slott.

 
Dag: Söndagen 8 Mars, 2020
Tid: kl. 10.15-12.15
Mötes plats: Ängsö slotts parkering
Pris: 750kr inkl moms./per person betalas när du bokar din plats.

Begränsat antal platser så att jag kan hjälpa alla på er egna foto kunskapsnivå!

 

Vi promenerar runt Ängsö naturreservat.

Vi träffas vid parkeringen vid Ängsö och rör på oss i området det finns mycket vackert att fotografera och stigar att utforska.

  • Du tar med dig din egna fotoutrustning du önskar använda och orkar bära på.
  • Bekväma skor är bra, kläder efter väder (vi är utomhus hela tiden)
  • Ta med vatten om du blir törstig.

 

Endast förbokningar är möjliga. Boka din plats genom att mejla mig: info@shippeyphotography.com så skickar jag dig en faktura så att du kan säkra din plats.

fotokurs deltagare

Privat Facebook Grupp.

Alla fotokurs deltagare får tillgång till en privat Facebook grupp där du kan efter ditt deltagande ladda upp 5 egen utvalda bilder som du har tagit under vår fotopromenad som jag kommer att ge dig konstruktiv feedback på. Det är inget måste men finns där som en extra del till dig för att kunna utvecklas lite mer. Du lär dig mycket av att läsa den feedback andra får på sina bilder också.

Vill du utvecklas som fotograf / amatörfotograf / fotoentusiast så behöver du ta dig några minuter för att titta på dina egna bilder efter du har vart ute och fotograferat. Ju snabbare efter fotograferingen du gör det desto bättre just för att du då fortfarande kommer ihåg mer, hur din fotosituation var när du tog bilden. Så ge dig själv lite bildkritik och fundera på vad du hade gjort annorlunda nästa gång du fotograferade samma sak. Det är ett säkert sätt till att utvecklas och bli bättre.

Hopps vi ses den 8 mars 2020!

Helen Shippey

Fotokurs deltagare

Dela gärna detta inlägg

Dela på facebook
Dela på twitter
Dela på linkedin

Vill du bidra till ämnet?

Lämna ett svar

Dela gärna detta inlägg

Dela på facebook
Dela på twitter
Dela på linkedin
Företagsfotograf Helen Shippey

Om mig

Hej!
Jag heter Helen älskar att skapa och gärna då dela med mig utav det jag skapar både med mina kameror och drönare.

Häng med mig på mina fotouppdrag. 

Du kan kalla mig Shippey, de gör mina vänner!

Annonslänkar

Innehar; Gesällbrev i Fotografyrket

Medlem