Hur fungerar en familjefotografering?

Hur fungerar en familjefotografering?

Med en familjefotografering fångas äkta känslor mellan människor och ni får vackra och personliga bilder som speglar just er familj. Fotografier som ni kan bära med er i livet och se tillbaka på med glädje och värme. 

Foto av glada barn

Personliga familjebilder i utomhusmiljö.

Vi väljer tillsammans ut en plats som passar för fotograferingen, ibland har du som kund ett riktigt smultronställe som du redan har tänkt ut och vill bli fotograferade på. När vi fotograferar utomhus gör vi det på ett lekfullt sätt för att få naturliga och härliga bilder. Det går också bra att fotografera hemma hos dig, det bestämmer du själv men det är mest populärt att göra det ute i en fin miljö. 

 

Det är vanligt att vi träffas vid antingen en fin lekpark där barnen trivs och är bekväma eller på ett fint grönområde där barnen kan springa fritt. Det är en fördel att vara på en plats med möjlighet till olika fotomiljöer för att få olika sorters bilder. Jag som fotograf hjälper er såklart med en toppen plats som passar dig och din familj.

Liten tjej i skogen
Slutartid 1/160 bländare F.2.8 ISO 320, fokuserade på ögat med autofokus. Fotograferat med en Canon 5D Mark IV och Canon EF 70-200mm f.2.8 L IS USM

Digitala bildfiler eller album.

Efter två veckor får du som familj se ett galleri med sina bilder och sedan välja vilka du vill ha. Man kan köpa bilder separat på fine art papper eller få digitala bildfiler och ha bilderna på datorn. Det är också möjligt att köpa album med ett urval av era bilder i, det är alltid roligt att bläddra igenom bilderna tillsammans hela familjen. 

Människa i naturen

Hur länge varar fotograferingen?

En familjefotografering tar oftast upp till 1 timme där vi tar bilder i olika miljöer och ni får gärna ta med er ombyte av kläder om ni vill och byta om för att få vi ska få variation på bilderna. 

Foto av dansande människa

Hur bokar man familjefotografering?

Maila mig en förfrågan så återkopplar vi med vilka lediga datum jag har och vilka priser som gäller.

Ni väljer vilket datum som passar er bäst och en bokningsavgift måste betalas för att säkerställa ert datum.

 

Vad händer om mitt barn blir sjukt? 

Det är ingen fara om ditt barn blir sjukt utan vi bokar såklart om datumet. Det viktiga är att du meddelar mig om detta så fort du kan.

Hojta till ifall du vill föreviga din familj.

/Helen

Foto av barn i grönska

Dela gärna detta inlägg

Dela på facebook
Dela på twitter
Dela på linkedin

Vill du bidra till ämnet?

Lämna ett svar

Dela gärna detta inlägg

Dela på facebook
Dela på twitter
Dela på linkedin
Företagsfotograf Helen Shippey

Om mig

Hej!
Jag heter Helen älskar att skapa och gärna då dela med mig utav det jag skapar både med mina kameror och drönare.

Häng med mig på mina fotouppdrag. 

Du kan kalla mig Shippey, de gör mina vänner!

Annonslänkar

Innehar; Gesällbrev i Fotografyrket

Medlem